Partit Família i Vida

Web del partit Família i Vida a Catalunya

A TOTS ELS DIPUTATS DE LES CORTS CATALANES I AL SEU PRESIDENT

a 14/08/2020

El presidente de la Generalitat en una imagen en el Parlament

 

H. Sr. Roger Torrent i Ramió:

Des del Partit Família i Vida novament ens dirigim a Vostè per fer una proposta a les Corts Catalanes.

En les darreres eleccions catalanes de 2012, 2015 i 2017 la nostra formació no va poder participar per no reunir el nombre d’avals requerits que la llei electoral espanyola marca i que regeix a Catalunya. Amb la legislació vigent a Catalunya, -llei de consultes catalana- tampoc és possible la nostra participació.

Doncs bé, entenem que mentre no tinguem llei electoral pròpia, continuarem sense poder participar sinó de forma eventual i sempre amb la carga discriminatòria d’aconseguir el 0,1 % del cens electoral en cada circumscripció. A la circumscripció de Barcelona calen més de quatre mil avals a cada contesa electoral.

El Partit Família i Vida va néixer al 2002 i va participar en totes les eleccions fins  el 2010, a partir del qual només ho hem pogut fer en poques ocasions a causa del sobreesforç que implica assolir de nou a cada nova convocatòria electoral el nombre d’avals electorals, essent això un punt de partida absolutament discriminatori respecte dels partits amb representació.

El objecte d’aquesta carta és exposar novament a les Corts Catalanes el dèficit democràtic que tenim TOTS a Catalunya i demanar una llei electoral de mínims.

 

Això permetria les mateixes condicions de participació i, doncs, la igualtat prèvia d’oportunitats a TOTS els partits, tant els qui tenen com els qui no tenen  representació i donaria veu a les persones que ara no tenim veu per sentir-nos representats electoralment. ¿Són els vots dels ciutadans els qui han de permetre la presència o no d’uns partits o altres en les Corts Catalanes i institucions representatives, i no unes pre-condicions que barren el pas als partits encara sense representació i afavoreixen la endogàmia dels partits actualment representats?

Proposem a les Corts Catalanes el senzill trasllat de la llei electoral espanyola amb els requisits anteriors a la modificació del gener de 2011 a Catalunya cosa que permetria la participació ciutadana dels partits sense representació evitant la recollida d’avals (que implica la identificació personal, amb  nom complert, nº DNI, data de naixement signatura, municipi d’empadronament) -en el ben entès que Catalunya som els únics de l’Estat que no tenim llei electoral pròpia i sotmesos a aquesta discriminació respecta a la resta de ciutadans de l’Estat-.


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: